Føtex har endelig indset, at forbrugs-festen er stoppet.
Butikskæden og Bilka har tabt mar-kedsandele til discountsektoren og nedsætter derfor prisen på 1.000 basisvarer ud af 10.000.
300 er allerede nedsat og har fået smækket en orange etiket – BUDGET – på emballagen. Varerne fremstilles udelukkende til Føtex og Bilka.
Føtex informerer
Så er det altså derfor, at Føtex er blevet meget orange inden for de sidste par uger.
Jeg har undret mig over, hvorfor man pludselig så BUDGET på alle hylder. Min tanke var, at Føtex havde fået en god handelsaftale i stand med ny leveran-dør. Men det handler altså om ny strategi.
Jeg ved ikke, hvad der sker for mig, når jeg bliver bombarderet med den farve overalt i butikken. Den signalerer et eller andet, som gør, at jeg vælger varen fra.
Jeg har det på samme måde – også med Coopes blå discount varer. Jeg ved ikke hvad det er, men jeg tænker dårlig kvalitet…det er jo tosset, for det overholder jo med sikkerhed alle de skrappe krav der er. Jeg har bare ikke lyst til at købe en leverpostej med “budget” mærke på…
Jeg har det på samme måde. Føtex satser vist på, at vi kommer alligevel fordi vi nu ved, at de har prisbillige discountvarer, men så falder for fristelserne på alt det, som ikke er mærket med utiltalende orange 😉
Så hellere Netto eller Rema, hvor varerne generelt bare er billigere, men ikke har fået en grim indpakning! 🙂
Ha’ en fin dag Lone. Møffer til Teddy. Gik jeres træning mon godt?
Klem.
Jeg tror at de der stærke farver skal signalere discount og det er der jo ikke nødvendigvis noget galt med. Nogle undersøgelser har vist at f.eks Coops eget rugbrødsmærke er identisk med et rugbrødsmærker der koster 5 kr mere under andet navn. I fakta sælger de Graasten remoulade, Fakta eget remoulade mærke er produceret på samme fabrik. Mon ikke også indholdet er det samme, prisen er blot lavere.
Jeg ved ikke rigtig, vi går ikke specielt efter billigere mærker, mere efter økologiske og generelt ting vi kan lide.
Føtex budget serie syntes jeg signalerer lav kvalitet. Men det behøver jo ikke være således, man bliver bare nød til at nærstuderer varedeklarationen.
Der er jo samme strategi i SuperSpar – der er varerne bare skrigende gule. Jeg synes, at den orange farve er meget pænere 🙂 Jeg gætter på, at det ofte er de samme varer, der sælges til to forskellige priser.
Hos os er det husbond, der står for alle indkøb af dagligvarer, og han går efter økologi, dyrevelfærd – og vi bager vores eget brød.
Ha’ en dejlig dag, Lone!
Therese, Ja, måske er det dårlig kvalitet, man tænker. Jeg bliver bare så irriteret over, den orange etiket, som “blinker” her, der og allevegne. Ordet BUDGET springer i øjnene og overdøver fuldstændig emballagens indhold. Uanset kvaliteten, vil jeg gå uden om den orange farve. Mig skal de ikke pådutte noget, selvom det er billigere 🙂
Megan, Det er tåbeligt at indføre den orange etiket. Hvis de bare havde sat prisen ned på et niveau så de kan konkurrere med andre butikker, skal kunderne nok vende tilbage.
Den orange farve er frygtelig utiltalende :-))
Vores træning gik rigtig godt. Vi fik skam ros 🙂
Fin dag til dig også – og masser af møffer til dine piger 🙂
Havehyrde, Det er jo det de skal, men hvorfor ikke bare sætte prisen ned på konkurrenceniveau, uden at hele butikken skal “males” orange?
Ja, der er mange eksempler på, at varen er nøjagtig den samme, men sælges med en den pågældende butiks logo på. Der er jo heller ikke forskel på benzin 🙂
Madame, Nu har jeg ikke set SuperSpar’s skriggule farve, men den orange bryder jeg mig ikke om – slet ikke, når den springer mig i øjnene i supermarkedet ligegyldig, hvor jeg vender blikket hen 🙂
Her er det også husbond, som handler ind. Derfor havde jeg god tid til at gå og lade mig irritere :-))
Rigtig god dag til jer 🙂
Jeg køber også efter økologi og dyrevelfærd uanset hvad tingene koster. Men da jeg bestemt ikke har uanede midler, så bliver det mindre portioner i stedet for. Du ved… lidt, men godt. 😉
Mia, Det er bare den rædsomme, orange etikette, der støjer i mine øjne 🙂
Det var jo nok på tide, at Føtex vågnede op. Når man tænker på, hvad det skal bruges til, er det jo begrænset, hvor meget man har lyst til at bruge på netop lommetørklæder, toiletpapir eller kaffefiltre.